1. D. J. MacHale - Pendragon - Wędrowiec

Autor: D. J MacHale
Tytuł oryginalny: Pendragon. The Merchant of Dead
Tytuł polski: Pendragon. Wędrowiec.
Wydawnictwo: Rebis
Liczba stron: 385

Natknęłam się na pierwszy tom tej dłuugiej serii  ( tak, sprawdzałam, przynajmniej 9 książek ;> ) w jednej z olsztyńskich księgarni z tanią książką. Nie kupiłam jej jednak, bo nie znałam serii  i teraz bardzo żałuję.
Po pierwsze: książka jest wspaniała ( dorwałam ją w bibliotece kilka dni później )
Po drugie: kosztowała ona jedyne 9 zł! ( mimo, że regularna cena to ok. 35 zł ) 
Nie będę już więcej truć, zacznę może  recenzję.
Głównym bohaterem "Wędrowcy" jest zwyczajny, amerykański  nastolatek - Bobby Pendragon. 
Ma kochającą się rodzinę , chodzi do szkoły, jest lubiany przez  kolegów i znajomych i nic nie wskazuje na to, że jego życie diametralnie się zmieni... 
Wujek Press - krewny chłopca zabiera go w podróż, z której chłopak może nie wrócić. 
Bobby chcąc nie chcąc zostawia swojego najlepszego przyjaciela Marka, dziewczynę Courtney i  rodziców z nadzieją, że kiedyś ich jeszcze zobaczy...
Po kilku dniach Mark w tajemniczy sposób otrzymuje list od zaginionego przyjaciela. Bobby opisuje mu swoje przygody w  Denduronie - świecie trzech słońc w dziennikach, które przesyła mu w magiczny sposób co jakiś czas. Wynika z nich, że  Pendragon jest Wędrowcem - osobą, która niesie pomoc potrzebującym mieszkańcom różnych stref świata . Wraz z wujkiem, wojowniczkami  Osą i Loor oraz rycrzem Alderem - również Wędrowcami, walczy z podstępnym Saint - Dane'em pragnącym siać chaos, śmierć i strach. 

Książka bardzo mnie wciągnęła. Czytałam ją pod ławką w szkole, w nocy przy świetle latarki, w najmniej oczekiwanych momentach, ponieważ nie mogłam się od niej oderwać. Byłam tak ciekawa, co jeszcze przydarzy się Pendragonowi... Autor mnie nie zawiódł. Przede mną jeszcze kilka części serii! 
Tymczasem dziękuję Wam za dzisiaj i lecę do księgarni po Pendragona za 9 zł ! 


OCENA: 9/10

~ Marta 









2 komentarze:

  1. Jeszcze nie miałam styczności z tą książką, ale z chęcią bym przeczytała, bo zachęciłaś mnie. Bardzo lubię takie fantastyczne klimaty, więc jeśli ją znajdę w bibliotece, to z pewnością wypożyczę. ;)
    Zapraszam do siebie, również dopiero zaczęłam bloga:
    ksiazkigolabia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ci polecam Pendragona! Na pewno się nie zawiedziesz :))

      Usuń

Zachęcam do jak najczęstszego odwiedzania, komentowania i obserwowania mojego bloga!