2. B. Ciwoniuk - "Ania"

Autor: Barbara Ciwoniuk
Tytuł: Ania
Wydawnictwo: TELBIT
Liczba stron: 198



Mówiąc prosto z mostu: męczyła mnie ta książka. Niby cienka, ale brnęłam przez nią i brnęłam jakby miała przynajmniej 900 stron. Dziwne, ponieważ tytuł ten został nominowany do nagrody IBBY ( ! ) i na lubimyczytac.pl miał dość wiele pozytywnych opiń. No cóż, każdy ma inny gust.

 Pewnie nie pomylę się mówiąc, że nie jest to lektura znana szerszemu gronu czytelników. Nigdy przedtem nie widziałam jej na półkach w księgarniach, więc myślę, że naprawdę mało osób miało z nią do czynienia. 
Ania - tytułowa bohaterka książki ma 13 lat i mieszka sobie w wielkim domu wraz z mamą i dwoma braćmi.
Dołącza do nich potem dziadek oraz Karolina - tajemnicza dziewczyna w 8 miesiącu ciąży, która od jakiegoś czasu krąży pod domem rodziny.
Nasza "wspaniała" bohaterka stara się uporać z baardzo poważnymi problemami (np. wkurza ją fakt, że przyjaciółka za dużo mówi) oraz pomaga rodzinie w życiu ( nie wydają się zbyt samodzielni)
Jedyną rzeczą, która podobała mi się w książce jest postać dziadka Bogdana. Żwawy, sympatyczny staruszek - miłośnik słodyczy bardzo przypomina mi mojego dziadka.
 Niestety, to jedyny plus tej powieści
( powiedziałabym - zbioru nie wysokich lotów opowiadań o życiu Ani )
Koszmarna okładka dobija mnie jeszcze bardziej, więc kończę tą niewesołą recenzję i odkładam"Anię" w najdalszy kąt mojego regału.

OCENA: 2/10

~ Marta

4 komentarze:

  1. A mi się ta książka podoba:) pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inny gust :) również pozdrawiam !

      Usuń

Zachęcam do jak najczęstszego odwiedzania, komentowania i obserwowania mojego bloga!