3. M.Strandberg, S.B. Elfgren - "Krąg"

Autor: M. Strandberg, S.B.Elfgren
Tytuł oryginalny:  Cirklen
Tytuł polski: Krąg
Wydawnictwo: Czarna Owca
Liczba stron: 575




Engelfors, malutkie, szwedzkie miasteczko, w którym żyje sześć zupełnie nie znających się nastolatek:
Minoo, Rebecka, Ida, Vanessa, Anna- Karin oraz Linnea . Pewnej nocy, gdy na niebie pojawił się czerwony księżyc, mimo woli znajdują się w opuszczonym wesołym miasteczku. Dowiadują się tam, że tworzą  Krąg, który ma za zadanie walczyć ze Złem i demonami.
Niebawem kilka z nich odkrywa swoje magiczne moce: Rebecka może unosić przedmioty za pomocą swojego umysłu; Vanessa potrafi stawać się niewidzialną, Anna - Karin umie telepatycznie nakłaniać ludzi do wykonywania jej rozkazów.
Dziewczyny wiedzą, że mogą liczyć na Nicolausa - szkolnego woźnego, który opiekuje się nimi i pomaga w przystosowaniu się do nowej sytuacji. Jest jeszcze dyrektorka, która również chce im pomóc, ale wydaje się podejrzana o współpracę ze Złem...
Demony stają się coraz groźniejsze,zabierają do siebie już drugą osobę z Kręgu, a dziewczyny usiłują temu zapobiec.

Nie lubię książek fantasy, a zwłaszcza takich o aniołach, demonach itp. Czarodzieje i wampiry jeszcze ujdą :) Ta pozycja jest jednak zupełnie inna...
Przyznam, że na początku lektury czułam się troszeczkę zagubiona, nie za bardzo ogarniałam kto jest kim i o co chodzi. Po przeczytaniu pięciu rozdziałów byłam już zorientowana w sytuacji, więc zaczęłam ją czytać od początku :)
Jak zwykle, było kilku bohaterów, których polubiłam i kilku, których od razu znienawidziłam. Postacie Minoo i Linnei bardzo mi się spodobały, jedna bardzo mądra i bystra, ale nie tracąca swojego uroku; druga szalona, wygadana, ale gotowa poświęcić swoje życie za koleżanki.
Anna - Karin jest chyba jedyną postacią, której nie cierpię. Wiecznie obrażona na cały świat stara się zniknąć z powierzchni ziemi, lecz gdy odkrywa swoją moc wykorzystuje ją wbrew zasadom.

Polecam tą książkę ( by the way - pierwszą część trylogii) wszystkim osobom, które szukają dobrego fantasy.
Jednak nie są to moje klimaty, więc

OCENA: 8/10


~ Marta





3 komentarze:

  1. Ja tą książkę uwielbiam! Koleżanka mi pożyczyła i przeczytałam jednym tchem. Kolejną część również, chociaż podobała mi się trochę mniej niż pierwsza. Teraz czekam na polskie wydanie "Kluczu". :3
    ksiazkigolabia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również chcę przeczytać kolejną część :) Na pewno to zrobię jak tylko się ukaże :)

      Usuń
  2. Ja mam 2 tomy na półce, ale jeszcze się za nie nie zabrałam :) pozdrawiam http://greczynkaaczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do jak najczęstszego odwiedzania, komentowania i obserwowania mojego bloga!