5. T. Canavan - " Gildia Magów""

Zanim zacznę, chciałabym Wam podziękować za to, że jest Was coraz więcej!
5 obserwatorów to jednak dużo  :)
Dziękuję za wszystko i postaram się Was nie zawieść :)


Autor: Trudi Canavan
Tytuł oryginalny: "The Black Magician Trilogy: The Magicians"
Tytuł polski: " Gildia Magów"
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 520



OK, dzisiaj przychodzę z recenzją pierwszego tomu " Trylogii Czarnego Maga". Długo się za niego zabierałam, a to nie miałam czasu, a to nawinęło się coś innego do czytania...Ale pewnego dnia usiadłam na tyłku, wzięłam " Gildię" do ręki i w ten sposób na dobre odmieniłam swój sposób patrzenia na świat. 


Główną bohaterką pierwszej części trylogii jest Sonea - dziewczyna ze slumsów, która odkrywa w sobie magiczną moc. Pod swoje skrzydła chce zabrać ją legendarna Gildia Magów, o której większość biedniejszych mieszkańców Imardinu nie ma dobrego zdania... Twierdzą, że magowie winni są Czystkom, czyli usuwaniem z miasta bezdomnych, biednych i niedołężnych. 
Sonea przy pomocy znajomych, Złodziei oraz najlepszego przyjaciela - Cery'ego stara się uciec od magów.
Niestety, od  czerwonych, zielonych i fioletowych szat robi się coraz gęściej..

Podobała mi się ta książka. Tak po prostu. Wspaniały świat, który stworzyła pani Canavan tak bardzo przypadł mi do gustu, że w pewnym momencie nie mogłam oderwać się od lektury. 
Urzekło mnie to, że ci "gorsi" ( np. złodzieje) wykazują o wiele więcej pozytywnych cech niż ci "lepsi" ( np. magowie). Po raz pierwszy spotkałam się z czymś takim w literaturze, więc było to miłe odkrycie. 
Jak w każdej książce znalazłam sobie ulubionego i znienawidzonego bohatera :)
Uwielbiam Rothena - maga, któremu moim zdaniem na Sonei zależy najbardziej. Jest opiekuńczy, wrażliwy, można powiedzieć, że chce zastąpić dziewczynie dziadka.
Fergun natomiast jest tą czarną stroną magów ( których, prawdę mówiąc bardzo polubiłam). Od początku przeczuwałam, że coś z nim jest nie tak, więc tylko czekałam, aż pokaże co potrafi. 

Nie mogę doczekać się już kolejnej porcji przygód Sonei. " Nowicjuszka" jest teraz na pierwszym miejscu na liście książek, które muszę przeczytać w najbliższym czasie !

OCENA: 9/10

~ Marta


9 komentarzy:

  1. Wiele razy obojętnie przechodziłam obok tej książki w księgarniach, internecie czy nawet na wyprzedażach. Chyba to był błąd. Świetna recenzja. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Od dawna mam chrapkę na tę książkę, ale niestety nie miałam okazji jej przeczytać. W bibliotece nie ma a w kieszeniach pusto, więc pozostaje tylko: "Mom, please!"
    ksiazkigolabia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przeczytaj! Na pewno nie będziesz żałować, a na bloga zaraz zajrzę :)

      Usuń
  3. Planuję się za nią zabrać w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To czekam na recenzję w takim razie ;)

      Usuń
  4. Od dawna chcę przeczytać tą pozycję, ale jakoś nie miałam sposobności ;)

    P.S. Jeśli potrzebujesz jakiejś pomocy z wyglądem bloga, z chęcią ci pomogę ;) Albo jeśli masz jakieś pytania ;)
    Możesz pisać na mojego maila. Jest on na moim blogu (boook-reviews.blogspot.com)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Uwielbiam wszystko co o magii :) od dawna mam ochotę przeczytać :) pozdr ;)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do jak najczęstszego odwiedzania, komentowania i obserwowania mojego bloga!