6. M. Zusak - "Złodziejka książek"

Autor:  Markus Zusak
Tytuł oryginalny: "The Book Thief"
Tytuł polski: " Złodziejka książek"
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia

Czy istnieje książka o wojnie, miłości, książkach, przyjaźni, tolerancji i muzyce jednocześnie? 
Owszem. Oto jeden z najlepszych przykładów.

Tytułową "złodziejką książek"jest Liesel - dziewczynka, która mimo swojego młodego wieku przeszła w życiu więcej niż niejeden współczesny człowiek. 
To niestety normalne, w czasach, w których przyszło jej żyć ( II Wojna Światowa) prawie każdy w mniejszym lub większym stopniu przeżył to, co ona.
Śmierć jest w jej życiu wszechobecna. Liesel traci praktycznie każdego, kogo kochała.

Ale, ale, nie jest to opowieść tylko o Śmierci ( chociaż jest ona jej bardzo ważną częścią - narratorem "Złodziejki jest sama Śmierć )

Liesel ma kochających przybranych rodziców - Hansa i Rosę, najlepszego przyjaciela Rudy'ego 
( który coś do niej czuje...), sąsiadów, z którymi coraz bardziej się zaprzyjaźnia, oraz książki, które zdobywa w dość nietypowy sposób...kradnie.

Powiem jedno: "Złodziejka  książek" powinna zostać lekturą szkolną.  Wiem, to może głupi pomysł, ale sądzę, że każdy powinien zaznajomić się z treścią tej powieści. Autor jest naprawdę świetny, tylko dobił mnie zakończeniem " Złodziejki".


Po skończeniu lektury ze łzami w oczach gapiłam się w ścianę. Jedynym odgłosem, który do mnie docierał było miarowe tykanie zegara... Miałam niepokojące wrażenie, że Śmierć stoi tuż nade mną, ale szybko je odgoniłam kwaśnymi żelkami, które zawsze poprawiają mi humor :) 

OCENA: 10/10

~ Marta

5 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Spk blog, zapraszam na mojego:
    http://ksiazki-ksiezniczki.blogspot.com/
    PS: Obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam już tę książkę na innych portalach Ty jednak najbardziej mnie do niej zachęciłaś więc dodaje do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do jak najczęstszego odwiedzania, komentowania i obserwowania mojego bloga!