8. H. Lee - " Zabić drozda"

Okładka książki Zabić drozdaAutor: Harper Lee
Tytuł oryginalny: " To kill a mockingbird"
Tytuł polski: " Zabić drozda"
Wydawnictwo: REBIS
Liczba stron: 424

Ta powieść była dla mnie wielką niespodzianką. Od dawna chciałam ją przeczytać, mimo, iż kompletnie nie wiedziałam o czym jest.  Wiele osób bardzo pozytywnie się o niej wyrażało, więc byłam jej ciekawa :)

Pech chciał, że nigdy nie mogłam jej znaleźć, w żadnej miejscowej księgarni nie mieli tej powieści, więc po kilku tygodniach poszukiwań zdążyłam o niej zapomnieć.


Pół roku później przeglądałam baaardzo przepastną biblioteczkę mojej babci.  Znalazłam kilka intrygujących książek do przeczytania ( np. "Rozważna i romantyczna"), i gdy odkładałam je na miejsce o oczy obiła mi się właśnie  książka Harper Lee !
Leżała sobie w najdalszym kącie babcinego regału i jak gdyby nigdy nic od kilku lat obrastała kurzem. 
Wiedziałam już , że ten dzień spędzę bardzo przyjemnie z książką " Zabić drozda" w łapkach. 

Jest to opowieść o perypetiach mieszkańców fikcyjnego miasteczka na południu Stanów Zjednoczonych. Akcja dzieje się w latach 30 XX w, a głównymi bohaterami są Jem i jego młodsza siostra zwana Smykiem 
- dzieci Atticusa - adwokata, który broni czarnoskórego mężczyzny w procesie sądowym. Przysparza to sporo kłopotów jego rodzinie, ponieważ mieszkańcy miasteczka nie są dobrze nastawieni do "czarnuchów", jak nazywają czarnoskórych.  Jem i Smyk na swój sposób radzą sobie z nieprzyjemnymi komentarzami, a poza tym spędzają mnóstwo czasu na wspólnych  zabawach i odkrywaniu świata. 

Smyk jest narratorką powieści, co bardzo wiele daje książce. Jej dziecięco oko wychwytuje o wiele więcej niby niepotrzebnych szczegółów, które są czasem potrzebne do zrozumienia fabuły. 

Moim zdaniem książka jest piękna. 
To tyle. Nic więcej o niej nie powiem, ponieważ brak mi słów. 
Jestem po prostu wdzięczna mojej babci, że oddała mi " Zabić drozda", bo wiem, że jeszcze klika razy wrócę do tej książki. 

OCENA: 8/10

~ Marta


2 komentarze:

  1. Jak to się mówi - stare ale jare :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna chcę przeczytać tę książkę, ale jakoś nigdy mi do niej po drodze nie było. Może przeczytam ją w ramach klasyków. Poza tym chyba będę ją miała za rok na literaturze, więc już nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do jak najczęstszego odwiedzania, komentowania i obserwowania mojego bloga!