14. C. Clare - Mechaniczny anioł

Autor: Cassandra Clare
Tytuł oryginalny: "Clockwork angel"
Tytuł polski: "Mechaniczny anioł"
Wydawnictwo: MAG
Liczba stron: 472



XIX wieczny Londyn, mglisty, deszczowy, ponury... Tak, to realia trylogii " Diabelskie maszyny" , w której zakochałam się niemal od razu ( od drugiego rozdziału szczerze mówiąc ) . 
Tom I, czyli " Mechaniczny anioł " jest jak na razie jedynym, który udało mi się przeczytać. Jest też dla mnie pamiątką z okazji 15 urodzin, ponieważ dostałam go od mojej przyjaciółki Dory, którą serdecznie pozdrawiam :D 

Główną bohaterką " Mechanicznego anioła " jest szesnastoletnia Tessa, która przybywa do Londynu w poszukiwaniu starszego brata, który ma czekać na nią w londyńskim porcie. Jej znakiem rozpoznawczym jest miłość do książek i niepozorny naszyjnik z aniołkiem, z którym dziewczyna się nie rozstaje.  
W porcie Tessę odbierają  w  imieniu brata dwie sympatyczne staruszki. 
Zabierają ją ze sobą do ponurej posiadłości ( ale pewnie tylko na pierwszy rzut oka... ) Dziewczyna nie ma zielonego pojęcia, co czeka na nią za progiem gmaszyska. . A będzie tego dużo..

Magiczne eksperymenty, mechaniczni ludzie - roboty... 
Tajemniczy i bardzo przystojny Will,  delikatny Jem, przebojowa Charlotte, szalony Henry... - osoby, które niebawem staną się dla Tessy niemal rodziną. 
Wampiry, demony, czarodzieje i ... Nocni Łowcy. Kim są? Czym się zajmują? I czego wszyscy chcą od Tessy? 
Tessa powoli zacznie odkrywać prawdę. A my razem z nią. 
Książka zapowiada się ciekawie, nieprawda ? 

Ja osobiście jestem bardzo mile zaskoczona pierwszym tomem trylogii. Jej niepowtarzalny klimat jest po prostu cudowny, aż chciałoby się zanurzyć w tym mglistym książkowym świecie i sięgać po coraz więcej. 
Niestety, nie miałam jeszcze okazji dorwać kolejnych części " Diabelskich maszyn ", więc muszę uzbroić się w cierpliwość, ale jedno jest pewne - jeszcze o nich usłyszycie !
OCENA: 10/10

~ Marta

3 komentarze:

  1. Jest to jedna z moich ulubionych serii i według mnie jest dużo lepsza od ,,Darów Anioła", i jedyne co mogę zrobić,to zapienić Cię, że kolejne części są również świetne.

    http://wonderlandof-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już się nie mogę doczekać kolejnych części ! :)

      Usuń
  2. To jest moja ulubiona trylogia! Na trzecim tomie będziesz nieustannie płakać, więc naprawdę warto zagłębić się w tą historię :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do jak najczęstszego odwiedzania, komentowania i obserwowania mojego bloga!