18. J. Green - "Papierowe miasta"



Autor: John Green
Tytuł oryginalny: "Paper Towns"
Tytuł polski: " Papierowe miasta"
Wydawnictwo: " Bukowy las"
Liczba stron: 400















Zanim zaczniemy, włączcie sobie to: 


To piosenka, która pojawia się w pewnym momencie książki. Według mnie idealnie oddaje klimat "Papierowych miast", więc chyba warto jej posłuchać.
~
Do dzieła!


John Green, na okładce " Papierowych miast", czy " Gwiazd naszych wina" opiewany jest tytułem kultowego pisarza amerykańskiego. Czy tak jest naprawdę? Czy zasłużył sobie na aż tak wysoki tytuł?
Uważam, że tak.
Miałam okazję poznać zaledwie dwie książki tego autora, ale już zaskarbił sobie moją sympatię. Jego dzieła czyta się bardzo lekko, duża dawka humoru i genialne dialogi są wielkim atutem jego powieści. 
John Green prowadzi również kanał "vlogbrothers" na YT, na którym wraz z bratem Hankiem publikują przeróżne filmiki. Sprawdźcie sami :)
A teraz przejdźmy do "Papierowych miast", czyli jednej z lepszych książek, jakie miałam okazję przeczytać.

Jest to historia 18- letniego Quentina ( dla przyjaciół Q ), który od dziecka zakochany jest w Margo Roth Spiegelman - zbuntowanej dziewczynie z sąsiedztwa. 
W dzieciństwie byli nierozłącznymi przyjaciółmi, niestety ich wspólne relacje powoli rozeszły się,  w końcu stali się dla siebie niemalże obcy.
Margo stała się najpopularniejszą dziewczyną w szkole, otacza ją wianuszek przyjaciół, ma najprzystojniejszego chłopaka w szkole... 
A Quentin? No cóż, z nim los nie obszedł się tak dobrze. Nieśmiały, zawsze trzymający się na uboczu nie jest szkolną gwiazdą, a koledzy z klasy nie widzą w nim nikogo ważnego. Jedynie Ben i Matthew ( zwany Radarem ) - jego najlepsi przyjaciele są z nim na dobre i na złe. 
Jak widać, Margo i Quentin stali się dla siebie zupełnie obcy. Do czasu...
Łączy ich już tylko jedno zdarzenie z przed lat, którego Quentin nigdy nie zapomni: odnalezienie martwego człowieka w parku...

 Pewnej nocy Margo w stroju nindży zjawia się w pokoju Quentina. Oznajmia mu, że jest on jej niezwłocznie potrzebny. Chłopak wyrusza więc z nią w podróż, która uczyniła tę noc " najlepszą nocą w jego życiu" . 
Następnego dnia Margo znika. 
Nie ma jej w szkole od kilku dni, więc zdesperowany ( i zakochany ) Quentin wyrusza na poszukiwania wybranki. Na szczęście zostawiła mu kilka wskazówek...
Czy znajdzie Margo? Czy będą żyli długo i szcześliwie? Tego Wam nie powiem :) Przekonajcie się sami i wyruszcie w niezwykłą podróż po USA z Quentinem !
OCENA: 10/10
~ Marta

PS. Postanowiłam napisać tego posta w trochę inny sposób. Po 1. zmieniłam czcionkę ( dlaczego dopiero teraz??), bo aż oczy bolą od dłuższego przypatrywania się tym pogrubionym kulfonom ;) 
Mam nadzieję, że teraz będzie Wam się lepiej czytało :)

~ Marta ( po raz drugi )






6 komentarzy:

  1. Muszę w końcu sięgnąć po tego autora
    PS. Pisałaś, że chciałabyś Maximum Ride. Co powiesz na wymianę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie wymieniałam się, więc musiałabym się najpierw z tym ogarnąć :) Ale dam znać jak coś :)

      Usuń
  2. Hej, a co myślisz o Gwiazd naszych wina? Moim zdaniem genialna *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tylko Gwiazd naszych wina, ale planuję się w zabrać za Papierowe miasta i Szukając Alaski. Autor jest po prostu cudowny, potrafi w czytelny i względnie prosty temat pisać o ciężkich problemach. Zgadzam się z twierdzeniem, że jest kultowy i tylko żałuję, że tak późno staje się popularny w Polsce.

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do jak najczęstszego odwiedzania, komentowania i obserwowania mojego bloga!