20. K. Cassidy - " Stowarzyszenie Kopciuszków"

Stowarzyszenie Kopciuszków - Cassidy Kay
Autor: Kay Cassidy
Tytuł oryginalny: " The Cinderella Society"
Tytuł polski: " Stowarzyszenie Kopciuszków"
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Liczba stron: 336

Lubicie książki o pięknych, szalonych i bogatych amerykańskich nastolatkach? Lubicie "odmóżdżające" i nie zawierające większych wartości książki?  Dzisiaj opowiem Wam o jednej z nich.

W dzisiejszych czasach tego typu powieści jest  ogrom, półki księgarń uginają się pod ich ciężarem. Nie ma się czemu dziwić,  większość osób w wieku nastoletnim w ogóle nie czyta, a jeśli zdarzy się, że sięga po jakąś książkę, to tylko po tego rodzaju. Smutne, ale prawdziwe. Jeszcze kilkanaście lat temu, gdy komputery, telewizja i media nie były aż tak rozpowszechnione książki cieszyły się większym uznaniem wśród młodzieży. Moi rodzice mają dziesiątki książek z tamtych czasów, przeczytałam większość z nich i jestem zachwycona. " Zabić drozda" czy książki z serii o " Panu Samochodziku" diametralnie różnią się od książek wydawanych obecnie. Owszem, są świetne powieści młodzieżowe, nie jest ich mało i nie mówię, że dobrych książek nie ma zupełnie. Po prostu przeraża mnie czasem poziom niektórych książek, które wydawane są dla młodzieży w dzisiejszych czasach. Jakby wydawcy nie wierzyli, że my, nastolatkowie potrafimy zrozumieć nieco mądrzejsze książki. 

Ale ponarzekałam... :)

Przejdźmy już do " Stowarzyszenia Kopciuszków", czyli historii dziewczyny, która z brzydkiego kaczątka przemienia się w atrakcyjnego i pewnego siebie Kopciuszka. 

Jess, czyli główną bohaterkę poznajemy w chwili, gdy jej życie nie należy do łatwych. Boryka się z szykanami ze strony szkolnej gwiazdy - Lexy, czuje, że rodzice o niej zapominają a drużyna cheerlederek, do której należy nie traktuje dziewczyny jak należy. .Na dodatek Ryan, obiekt westchnień Jess nie zauważa dziewczyny mimo jej usilnych starań. Najgorsze jest to, że jest starszym bratem Lexy...
Typowe życie nieszczęśliwej nastolatki. 
Pewnego dnia Jess znajduje w szkolnej szafce tajemniczą kopertę, w której kryje się zaproszenie do ekskluzywnej kawiarni. Dziewczyna przestępuje próg tego miejsca już po kilku godzinach nie wiedząc, że zmienia właśnie obrót swojego życia o 180%...
Zostaje członkinią elitarnego Stowarzyszenia Kopciuszków, organizacji, która zajmuje się walką z Wiedźmami - wrednymi dziewczynami, które gnębią słabszych od siebie. Brzmi niegroźnie, ale do czasu...
Okazuje się, że Stowarzyszenie Kopciuszków to ogromna społeczność kobiet. Należą do niej najbardziej wpływowe osoby świata - dziennikarki, pierwsze damy, aktorki... Łączy je jedno - wszystkie są kobietami. 

Książka nie jest wysokich lotów, ale mimo to wciąga. Dużym plusem ode mnie jest to, że jej akcja dzieje się w amerykańskim stanie Georgia, w którym miałam przyjemność spędzić wspaniałe 2 tygodnie życia. W czasie lektury co krok przyłapywałam się na wspominaniu słynnych czerwcowych upałów w Georgii, specyficznego usposobienia Amerykanów oraz Atlanty... <3

Nie wiem, jak obiektywnie ocenić tą powieść. Podobała mi się, ale nie wiem, czy aż tak bardzo jak się spodziewałam. No cóż, bywa. 
OCENA: 5/10

4 komentarze:

  1. Wiem, że kiedyś myślałam nad tym, czy by sobie nie wypożyczyć jej z biblioteki... Ale potem mi przeszło :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo duzo ciekawszych książek :)

      Usuń
  2. z tego co piszesz może być dość ciekawa, może niedługo sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do jak najczęstszego odwiedzania, komentowania i obserwowania mojego bloga!