21. S. Shepard - " Pretty Little Liars - Sekrety "




Autor: Sara Shepard
Tytuł polski: " Pretty Little Liars. Sekrety "
Wydawnictwo: Otwarte/ Moon Drive
Liczba stron: 456

Ach, czy nie ma nic piękniejszego od nowiutkiej, prawie nie zniszczonej książki  za 8 zł? Pan z mojej ulubionej księgarni  powiedział, że sprzeda mi "Sekrety" nie za 40 zł, jak się spodziewałam, tylko za 8, bo okładka z tyłu jest zagięta!
Moja mina była bezcenna, bo w taki sposób prawie za darmo kupiłam książkę, na którą dość długo miałam ochotę i nawet planowałam ją kupić w normalnej cenie w najbliższym czasie... No cóż, najwidoczniej uśmiechnęło się do mnie szczęście :)

" Pretty Little Liars. Sekrety. " to dodatkowa książka o głównych bohaterkach serii Sary Shepard - Hannie, Emily, Arii oraz Spencer, które tym razem przeżywają święta Bożego Narodzenia ( i nie tylko ). Książka reklamowana jest jako " Świąteczny prezent od A ", co wydaje mi się wspaniałym pomysłem. Ja niestety czytałam ją wiosną, więc nie mogłam aż tak bardzo wczuć się w klimat świąt, lecz i tak czułam tą niesamowitą atmosferę bijącą wprost z kart książki. 

 W " Sekretach..." mamy możliwość zajrzenia do domów przyjaciółek i zagoszczenia tam na nieco dłużej niż zwykle, ponieważ tym razem każda dziewczyna ma poświęconą dla siebie dość sporą część książki ( ok. 15 rozdziałów! ). Opowieści o dziewczynach są naprawdę zaskakujące, każda jest zupełnie inna od pozostałych. 

Hanna zapisuje się na świąteczny obóz kondycyjny, chce zrzucić zbędne kilogramy, ale też odreagować, ponieważ do jej domu wprowadzają się Kate i Isabelle - przyrodnia siostra i macocha, do których Hanna nie pała miłością... Przy okazji spotyka Vince'a - przystojnego instruktora fitness, o którego Hanna postanawia zawalczyć z niejaką Dinah...

Emily natomiast postanawia pomóc mamie, która odkrywa, że w mieście grasuje grupka dziewczyn niszczących świąteczne ozdoby, kradnących prezenty i rujnujących święta niewinnym mieszkańcom  Rosewood. Zadaniem Emily jest namierzenie huliganek. Pierwszym krokiem, jaki Emily musi podjąć jest...praca jako Św. Mikołaj w centrum handlowym...

Aria, która z zasady nie obchodzi świąt liczy na spokojnie spędzony czas w górskim schronisku wraz z tatą i bratem. Niestety, pewna ciężarna kobieta wchodzi jej w drogę, w wyniku czego Aria trafia z powrotem do domu. Nawet jej się nie śni, że już za chwilę próg jej domu przekroczy chłopak, z którym weźmie... ślub!

Spencer natomiast wyjechała na gorącą Florydę. Rodzice jak zwykle nie okazują jej zainteresowania, ale siostra Melissa jest dla niej podejrzanie miła, pomaga jej nawet zdobyć chłopaka! Niestety, nie wszystko wygląda tak kolorowo jak może się wydawać. Spencer nie zdaje sobie sprawy że Melissa nigdy nie jest bezinteresowna...

Tak właśnie zapowiadają się święta Kłamczuch! Najbardziej do gustu przypadły mi historie Arii i Spencer, przeczytałam je w pół godziny! Nie spodziewałam się, że pani Shepard aż tak zamiesza w ich życiu, ale chyba muszę zacząć się przyzwyczajać :)

Idealna książka dla wszystkich fanek Pretty Little Liars. Nie polecam jej jednak dla osób, które nie miały wcześniej kontaktu z serią, bądź nie przeczytały pierwszych czterech tomów. Książka " Sekrety..." zawiera kilka spojlerów i wątków, do których zrozumienia potrzebna jest znajomość tych części.

OCENA: 9/10

~ Marta 

1 komentarz:

  1. jak na azie czytam i oglądam PLL, ale jeszcze nie miałam okazji przeczytać tej książki niedługo pewnie ją kupię :D

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do jak najczęstszego odwiedzania, komentowania i obserwowania mojego bloga!