25. R. Riordan - "Syn Neptuna"

Autor: Rick Riordan
Tytuł oryginalny: The Son of Neptune
Tytuł polski: Syn Neptuna
Wydawnictwo: Galeria Książki
Liczba stron: 480




Ciężko jest mi oceniać książkę, która jest idealna. Serio.
Rzadko się zdarza, aby  jakaś powieść bądź seria zawładnęła moim sercem i umysłem na dłużej niż dwie godziny. Inaczej było w przypadku "Syna Neptuna", czyli drugiej części znanej na całym świecie serii
"Olimpijscy herosi" R. Riordana.
Owszem, skończyłam czytać tę książkę trzy dni temu, ale cały czas przyłapuję się na rozpamiętywaniu najciekawszych i najzabawniejszych momentów.

"Och, Hazel jest niesamowita!- ucieszył się Don- Jest taka słodziutka! Wszyscy inni obozowicze mówią: "Spadaj, Don". A ona mówi:"Proszę cię, Don, spadaj."


Ale od początku.
Książka rozpoczyna się w momencie, w którym Percy Jackson ( nasz stary przyjaciel z wszystkich poprzednich książek o rzymskich i greckich herosach) trafia do Obozu Jupiter, czyli jedynego miejsca, w którym rzymscy półbogowie są bezpieczni. Rzymscy. Nie greccy.
Percy utracił pamięć w wyniku knowań pewnej bogini, więc nie wie kim jest, nie pamięta swoich przyjaciół ani domu. W jego umyśle pozostało jedno, jedyne słowo...Annabeth.
Po jakimś czasie chłopak poznaje realia rzymskiego obozu ( który jest ukryty przed obozowiczami greckimi) i zaprzyjaźnia się z Hazel i Frankiem - sympatyczną dwójką, która wyraźnie ma się ku sobie..:)




Percy nie może długo nacieszyć się spokojem i bezpieczeństwem. Wraz z przyjaciółmi musi niezwłocznie wyruszyć w podróż na odległą Alaskę, aby uratować bardzo ważną dla każdego boga, herosa czy potwora postać. Po drodze na Percy'ego, Hazel i Franka czeka wiele niebezpieczeństw, ale też nieoczekiwanych zwrotów akcji i niespodziewanych spotkań. A, i jeszcze jedno.
Na podróż z San Francisco na Alaskę i z powrotem, a przy okazji uratowanie kogoś przyjaciele mają jedynie cztery dni. Czy im się uda? Tego już wam nie zdradzę, nie ma tak dobrze :)


Zakochałam się w tej książce, no. A zwłaszcza w Percy'm. To dziwne, bo w poprzednich częściach nie przypadał mi za bardzo do gustu, był taki zwykły, papierowy. A teraz... Od dziś do grona moich książkowych chłopaków dołącza i Percy.
Pozostali główni bohaterowie, tzn. Hazel i Frank zachwycili mnie w prawie takim samym stopniu jak Percy. Byli tacy prawdziwi, mieli swoje wady, problemy, nie byli  "nadmuchani". Hazel, która ma dość interesującą przeszłość nie może odnaleźć się w teraźniejszości. Co dziwne, jej brat jest bohaterem, którego dobrze znają czytelnicy poprzednich części.
Frank natomiast jest niezdarny, zakompleksiony ale za to oddany i wierny. Poświęciłby swoje życie za przyjaciół, w tej ksiażce pokazał to kilkakrotnie.


Z każdą kolejną książką styl Riordana się widocznie polepsza. Zakochałam się w opisach, które pozwoliły mi na przeniesienie się niemal w 100% do herosowego świata. Wraz z Hazel przenosiłam się do lat 40, Frank zabrał mnie do domu swojej babci, a Percy walczył wraz ze mną z potworami. Czułam się prawdziwym półbogiem, z krwi i kości. Byłam częścią epickiego świata Riordana, za co jestem mu niezmiernie wdzięczna.

Kocham , kocham, kocham.
Tyle.

OCENA: 10/10


12 komentarzy:

  1. Nie mogę doczekać się kiedy w końcu zabiorę się za tą serię. Pana Riordana znam już z Bogów Olimpijskich i naprawdę zakochałam się w świecie przez niego wykreowanym :)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha :) Dziękuję za zaproszenie na pewno zajrzę

      Usuń
  2. Bardzo podoba mi się Twoje przedstawienie tej powieści, brzmi naprawdę zachęcająco, zazwyczaj nie sięgam po takie książki i teraz myślę, że może to błąd;)

    pozdrawiam i zapraszam do siebie

    http://rudarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo na pewno zajrzę :)

      Usuń
  3. Uwielbiam wszystkie książki Riordana <3 Ciekawy pomysł z wprowadzeniem cytatów, ja się nad tym zastanawiam. Bardzo fajne są zdjęcia książki w recenzji :) Cieszę się, że trafiłam na Twojego bloga, na pewno będę tutaj częściej zaglądała :)

    Pozdrawiam,
    Alpaka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej bardzo mi miło i dziękuję!!!

      Usuń
  4. Mega mnie zachęciłaś! :) Muszę najpierw sięgnąć po pierwszą część.
    Zapraszam do mnie - http://zaczytanaania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo ostatnio czytałam o tej serii niestety to, że jest odwołuje się w pewnym stopniu do starożytności lekko mnie przeraża. Koszmary z podstawówki. Może kiedyś się skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie tam koszmary! Musisz się skusić :)

      Usuń
  6. Nie czytałam, ale skoro oceniasz na ideał, to może warto spróbować :)
    http://be-here-now-and-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do jak najczęstszego odwiedzania, komentowania i obserwowania mojego bloga!